אישה מנהלת בחדר מלא גברים

זה לא מראה יוצא דופן להיכנס לחדר ישיבות בחברת הייטק נניח, לפגישת מנהלים או ראשי צוותים, ולראות שיש שם אישה אחת, וחמישה גברים. או שתי נשים, וחמישה עשר גברים.

אמנם המגמה משתנה. יש מקומות שיותר ויש שפחות.

ועדיין ככל שעולים בדרגות הניהול ( ולא רק בהייטק)

יש הרבה יותר גברים מנהלים מנשים.

לא אחת התייעצו איתי נשים בתפקידי ניהול לגבי התנהלותן:

"מצאתי את עצמי משתתקת פשוט. התחלתי משפט, מי שמולי קטע אותי באגרסיביות ואני… שתקתי. מה יהיה בפעם הבאה?"

או מישהי שממש התלבטה, האם העובדה שהיא נחמדה כלפי אנשי הצוות שלה לא יגרום להם "לטפס" עליה.

או זו שהעידה על עצמה:

"אני לא מהטיפוסים שעושים הרבה רעש מכל דבר שהם עושים. לא טובה בפוליטיקות האלה. הוא בטוח יקבל את הפרויקט הזה "

יש הבדלים בין אנשים בכלל ובין נשים וגברים גם.

כל מה שאומר כאן מתייחס לחלק מהאנשים, חלק מהזמן. לא כולם לא כל הזמן.

אולם כשמסתכלים על נשים לעומת גברים בשוק העבודה, מחקרים שונים מצביעים על דפוסים דומים.

באופן כוללני אפשר לראות שסגנון התקשורת מאוד שונה,
גברים נוטים לתקשורת יותר קולנית ואגרסיבית. קולם נשמע.
גברים גם לוקחים יותר קרדיט לעצמם. (נשים נוטות לתת קרדיט לכל הצוות).
נשים מעזות פחות, מהרבה סיבות. מחכות לוודאות, לביטחון בהצלחה.

יש שוני…

זה לא הופך את זה לחיסרון.

לנשים יש יתרונות בולטים בעבודה קבוצתית.
עבודה הדורשת שיתופיות , סיעור מוחות.

נשים יותר קשובות לצרכים של אחרים, ולכן פעמים רבות נהנות משיתוף פעולה ביתר קלות.
לנשים גם לרוב קל יותר לשים את האגו בצד. לעיתים זה בעוכריהן, ולעיתים משרת היטב את המטרה ומקדם אותה.
מאפשר לראות את צרכי הצד השני.

נשים גם פעמים רבות טובות מאוד בממשק האישי.
קל להן יותר להתעניין, להביע אמפטיה , לרתום אנשים לעשייה.

כל נושא הטיפול במשימות מרובות וניהול אופטימלי של הזמן,
פעמים רבות עובד טוב יותר לנשים. בחלקו בשל העובדה שעדיין נטל הבית נופל יותר על כתפיהן.

אין טוב יותר או פחות, יש יתרונות וחסרונות לכל סגנון.
האתגר, בתור אישה מנהלת, הוא להתמודד בתוך סביבה
שבהרבה מובנים שונה מהאוטומט שלה ומהסגנון האישי שלה.

אם את אישה מנהלת וקראת עד כאן, ואת שואלת את עצמך "אז מה אפשר לעשות?"
להלן כמה עצות :

ראשית לא לנסות להיות מישהי או משהו שאת לא. לנצל את היתרונות שיש לך והביאו אותך עד הלום.

נכון, את לא תצעקי בישיבה, מצד שני אין גם סיבה שתוותרי.
חכי שיסיימו ותגידי פשוט: "סליחה, אני לא מרימה את הקול זה לא אומר שהוא לא צריך להישמע".
או " סליחה, לא סיימתי את המשפט".

את יכולה להתעניין באנשים ולהיות נחמדה אליהם, ויחד עם זאת לא לוותר ולא להרגיש לא נעים כשצריך להעיר על משהו:

"רון מה שלומך? איך עבר סוף השבוע? יופי. אני רוצה שנשב על המשימה של שבוע שעבר. יש שם כמה טעויות שחשוב לי לוודא שלא יחזרו".

אפשר להיות נחמדה ועניינית. גם אם לא מרגיש נוח. לא נורא. זה התפקיד …

"רות, פחות מתאים שלשו פעמים בשבוע הפסקת צהריים של שעה וחצי, זה לא מקובל כאן". לדוגמה.

את לא מסכימה עם משהו?
עם מנהל אחר, המנהל שלך, לא משנה מי – פשוט תגידי.
לא מרגיש לך נוח? מפחדת שאת טועה?
תסייגי אבל אל תוותרי על להשמיע את דעתך: "לדעתי" , או "אני רואה את זה אחרת"…

נצלי את היתרונות שיש לך, באופן בו זה משרת אותך. אישה מנהלת בעולם גברי.
הקפידי על פגישות אישיות, על פגישות צוות.
אם הממשק שלך מול אנשים טוב, אז תשתמשי בזה.
גם לצורך ביצוע משימות שוטפות, וגם כדי להעלות רעיונות ולקבל הצעות.

ובעיקר, אל תתבלבלי.

את כנראה טובה בדיוק כמו שאת,

אחרת לא היית מקודמת לאן שקודמת.

אין צורך להשתנות,

רק להשתמש במה שיש.

בהצלחה!

 

מאמנת אישית-עסקית מתמחה בחברות הייטק בסביבה גלובלית ובאימון וליווי מנהלים בדרגים שונים. בעלת תואר ראשון בקרימינולוגיה ומדעי המחשב.

2 תגובות

  1. Jamesdef 22 באפריל 2020 ב 22:09 - הגב

    Thanks really handy. Will certainly share website with my friends.

    • ליאת ציוני מורד 22 באפריל 2020 ב 22:12 - הגב

      שמחים לשמוע, תודה!

השאר\י תגובה