רועי הוא חבר בצוות שלך. הוא עובד ותיק בחברה כבר כמה שנים, מאוד מקצועי אולם קצת בעייתי ביחסי אנוש. חלק מהסיבה שהוא לא קודם להיות ראש צוות. אתה נהיית ראש הצוות אחרי כמה שנים בצוות מקביל.
רועי כעס והתמרמר אבל דיבר עם ראש הקבוצה, קיבל העלאה במשכורת, הרחבת סמכויות מקצועית והיה נראה שסך הכול הפנים והסכים.
מידי פעם בישיבות זורק הערה עוקצנית, קצת מאחר, פה ושם מחפף אבל אתה בטוח שייכנס למסלול. אתה משקיע בו זמן, תשומת לב, חיזוקים חיוביים, מצ'פר אותו ככל הניתן , מתייעץ איתו בנושאים מקצועיים, עושה ככל יכולתך כדי שירגיש טוב.
זו בדיוק הסיבה שממש נעלבת כששמעת שהוא מחפש עבודה…. הקירות דקים, אנשים מתלחששים, כאן מגיע מאוחר ולבוש יפה, פה חולה, חותך מוקדם ללא התראה ולא זמין- מחפש.
נכנסת בסערה לראש הקבוצה " מה זה צריך להיות? בוא נעמיד אותו במקום- כפוי טובה! נגיד לו שאנחנו יודעים שהוא מחפש, גם מחפש וגם מקטר הורס לי את שאר הצוות! בוא נפרסם מודעות שידע שאנחנו מחפשים במקומו, איך הוא ככה מאחורי הגב שלי מחפש?"
ראש הקבוצה חייך אליך, אמר לך במילים פשוטות שממש לא ושתדברו על זה בפגישה שלכם בתחילת השבוע כי הוא ממש באמצע משהו כרגע….
יצאת מתוסכל פעמיים. גם מהעובד וגם מהבוס. אבל בוא נעצור רגע ונסתכל על זה ברציונליות, ללא האמוציות הנלוות ונראה איך אפשר להתנהל למול הסיטואציה.
השאלה הראשונה כתמיד היא מה המטרה שלך?
כי אם זה לצאת צודק, זה נחמד רק לא יקדם אותך או את הצוות.
המטרה יכולה להיות לשמור על צוות מגובש ועובד, לוודא שלא יהיה זמן שבו המשרה לא מאוישת או חומר שלא מועבר או מוכר למישהו אחר בצוות לדוגמא.
האם אתה רוצה שעובד יישאר בניגוד לרצונו? כי הוא מרגיש מאויים? ודאי שלא.
ומה יצא אם תעמת אותו עם העובדה שהוא מחפש? האם יפסיק לחפש? אולי כן כי יעדיף שאתה תפטר אותו בינתיים יעבוד ללא רצון או מוטיבציה- לא כדאי. אולי להיפך ירשה לעצמו לחפש בגלוי ויעדר עוד יותר, ירשה לעצמו לעבוד עוד פחות….
לא רק זאת אם עכשיו אתה חושב שהוא מייצר אווירה רעה בצוות מה יקרה אחרי שירגיש מואשם?
יתרה מזאת – האם אתה עדכנת את הבוס שלך כשחיפשת עבודה? לרוב זה לא קורה ולא על כך נמדד העובד.
הוא כן ימדד על איך יעזוב, על כמה יבצע חפיפה מסודרת, כמה יצליח לסיים יפה.
אז מה כן?
לבנות תוכנית מדויקת של העברה וחפיפה של נושאים שתחת אחריותו. ניתן לייצר תוכנית צוותית המדברת על גיבוי – תמיד טוב.
לדבר עם שאר האנשים בצוות- להגיד שאתה יודע שיש אי אלן שאינם מרוצים וחשוב לך שידעו שאתה זמין, פתוח לשמוע הצעות וטענות ושכל אחד מהם חשוב ומשמעותי.
אפשר גם לדבר עם העובד – להגיד ששמת לב לעייפות מסוימת והאם אתה יכול לשפר במשהו.
להתמקד במקצועיות. העובד לא מחפש עבודה כעונש עבורך. מותר לו, הוא מנסה לשפר את מעמדו, תנאיו או פשוט לא מרוצה. לגיטימי.
ככל שתצליח להיות עניני, ממוקד בהעברת ידע מקצועית ובשיח שהוא מכבד לכל אורך הדרך כך גדלים הסיכויים שתהיה מוערך יותר על ידי הצוות ותצליח לצמצם נזקים אפשריים מעזיבת העובד.
בהצלחה
השאר\י תגובה